Hoe werk ik?

Als Remedial Teacher zoek ik naar die manier van werken die het best bij het kind of de volwassene past en waarmee goede resultaten te verwachten zijn. Daarbij maak ik gebruik van speciale didactische technieken, educatieve materialen en computerprogramma’s.

Zelfvertrouwen en communicatie


Ik probeer altijd een goede sfeer te creëren waarin een leerling kan genieten van zijn vorderingen en waarin zijn zelfvertrouwen kan groeien. Naast ‘lekker hard werken’ zijn ‘humor’ ‘vriendelijkheid’ en ‘relativeren’ sleutelbegrippen tijdens de begeleidingen. Bij leerlingen van de basisschool en het voortgezet onderwijs hecht ik grote waarde aan overleg met de ouders en de school. Zo kan de Remedial Teaching goed aansluiten op de stof die de school biedt. Bovendien wordt dan optimaal geprofiteerd van ieders kennis en ervaring.

Werkwijze


Ik werk minimaal één uur per week met elke leerling, bijna uitsluitend in schooltijd. Soms is een periode van intensievere begeleiding zinvol. Kinderen nodig ik altijd eerst met hun ouder(s) uit voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Gaan we met elkaar in zee, dan leggen we de afspraken over lestijden, regels voor afzeggen en betaling vast in een overeenkomst.

Eens per maand krijgen de ouders of de volwassene een factuur van de lesuren en van  eventuele schoolbezoeken of evaluatiegesprekken. In schoolvakanties is er geen Remedial Teaching, daarvoor hoeft dan dus ook niet betaald te worden.

Na ongeveer zes begeleidingen evalueren we hoe de voortgang is. Gedurende de hele begeleiding communiceer ik regelmatig met de ouders en desgewenst de school over de vorderingen. Zowel de ouders als ik kunnen op elk moment besluiten de begeleiding te stoppen. Volwassen zijn uiteraard ook eerst welkom voor een kennismakingsgesprek. Mocht de werkgever voorafgaand aan de lessen een offerte willen, dan stel ik deze op. Mijn tarieven voor volwassenen zijn hoger dan die voor kinderen.